DerinDunya Haber Açıldı! Sizleri de bekliyoruz : DerinDunya Haber

YST: AMİN-AMEN-AMON

SerdarTopuz_SerdarTopuz_ Gönderiler: 450Level 4
Antik Mısır Tanrı'sı olarak bilinen " amonra" nın "amon" undan yola çıkarak İslamiyete amin diğer dinlere ise amen amoun diye her duanın sonunda duayı bitiriş diye bildiğimiz bir kelimenin o zamanki amona bağlılığı temsil ettiği iddiası var düşünceleriniz ve yorumlarınız nedir arkadaşlar..?
Teşekkür edenler (1)FenomenKUARK

Yorumlar

  • KağanDemirKağanDemir Gönderiler: 2173. Derece
     Bende duydum aynı şeyi fakat aslını araştırmamakla birlikte yinede inanmıyorum . Şahsi düşüncem illaki bu konuyu din büyüklerimiz ele almıştır görünen o ki bir değişiklik yapma gereksinimi duymamışlar . İşin aslını bilen varsa desin önemli bir detay bence.
    Teşekkür edenler (2)SerdarTopuz_ gereksiz95
  • SerdarTopuz_SerdarTopuz_ Gönderiler: 450Level 4
    Ahmet hocanında fikir ve düşüncelerini merak ediyor ve bekliyorum. Gerçekten de önemli bir detay belkide tartışmalar üzerine bir video çekilebilecek düzeye gelebilir.
    Teşekkür edenler (1)FenomenKUARK
  • FenomenKUARKFenomenKUARK Gönderiler: 843. Derece
      Ahmet abi hoşgörü bir insan olsa da duymasın ! Defterimizi dürer. :unamused:  Konuya katkısı olması dileğimle ufuk açan bir link bırakayım.. /watch?v=DUr3Z_osmdI :trollface: 
  • yörükyörük Gönderiler: 1283. Derece
    amin Kuran ı Kerim hariç her inanışta varmış, bizim neyimiz eksik bizde amin diyecez. :)
  • SerdarTopuz_SerdarTopuz_ Gönderiler: 450Level 4
    Güvenilir bir kaynaktan konuya yönelik bilgi bulamadım. Konunun tartışılıp önem kazanmasını ve doğrusu neyse ona göre hareket etmeyi düşünmüştüm. Herkesin benim gibi duyumları var ama ortada bir kaynak, bir belge ve neticesinde doğru bir bilgi yok. Bu konunun çözüme kavuşmaması akılda şüphe ile birlikte can sıkıcı.
  • AhmetYozgatAhmetYozgat Gönderiler: 2603. Derece
    Eylül 2016 düzenlendi
    Sevgili kardeşlerim...
    Sevgili Serdar'ın; "Ahmet hocanın da fikir ve düşüncelerini merak ediyor ve bekliyorum." çağrısı üzerine yazacağım aşağıdaki görüşü... 
     Terminolojik olarak Sami Lisanına ait olduğu anlaşılan "âmin" sözcüğünün, bir dileği ya da duayı tasdik anlamında kullanıldığı ve "Öyle olsun/olmalı! Hakikaten öyle!" anlamlarına geldiği anlaşılmakta. Istılahı manasının da "Kabul et (Rabbim)"i çağrıştırdığı hususunda bir tereddüt yok.
    Lakin bunlardan önce, Sami dillerinde, sözcüğün bir konuşmadan sonra söylenenleri onaylamak amacıyla kullanıldığı bilinmekte. Yani,  "Amin"in kökeni ve kullanım yeri bidayette, herhangi birini ve sözü onaylamaktı; dinsel değil. Mesela, günümüzde, kullanılan "Okey!" gibi Sonra dinsel de oldu. Bu kez de din adamının tasdikinde kullanılmaya başlandı dersek yalan olmaz. Yani kelime özünde nötr bir karakter arz ederken, Sami kavmi çıkışlı peygamberlerin getirdiği dinlerde (Musevilik, Hristiyanlık ve İslamiyet) ıstılah mevzuu oldu. Zaten öyle olacaktı.
    Zira dinler kendi lisanlarıyla gelmiyor ki... Kendi terminolojileri de zuhurunu müteakip aynı lisan içinden edinilen kelimelerle oluşturuyor. Hatta dinler,  içinden çıktığı kavmin dışındaki, uluslardan da terminolojik katkı arz ediyor. Örnek Peygamber, namaz, oruç gibi İslamik jargona ait, bizim de kullandığımız, kullanılırken de hiç yüksünmedimiz kelimeler. Köken itibariyle Farisiden alınan bu kelimeler, bir islam tıoplumuna da ait deği; Zerdüşti... Dolayısıyla konu edilen kelimeler de Zerdüşt inancının ıstılahı olsa gerek. Buradan hareketle  Antik Mısır Tanrısı Amon'un adına izafeten, dua sonunda "Amin" dendiği fikrini kabul etmek doğru değil kanatindeyim. Antik Mısır'ın yerli halkı olan Kıptilerin  dili de Hami-Sami diller ailesinin Mısır kolunun bir parçası olarak kabul edilmekte. Dolayısıyla "Emin" kelimesiyle akraba olan "Amin"in ve yine "Emin"le kökendaş olan kıptice  Amon 'un, isim olarak kullanılışı ile bir bakıma fiil olarak kullanılışı olan, dua arkası amin ile ilişkisini sesdeş olarak anlamak lazım diye düşünmekteyim. Unutmayın ki Allah'ın Esmalarından biri de "el Emim"dir. Yukarıdaki mantıkla -haşa- el Emin Esmasını "Amon"un İslamiyete gizli tecavüzü olarak mı anlamak lazım? Tabii ki hayır!
    Sami dil grubundan olan Asurca, Aramice, İbranice, Arapça ve tabi akraba dil olan Koptçayı konuşan halklar yakın kelimeleri, yakın isimleri, yakın dinsel terminolojiyi de yadsımadılar. Bu hususlar, Sami dil grubundan olmayan; Ural Altay lisanı kullanan bizi, şifre izi sürmeye itmekte. Kanatimce şifrecilikte aşırıya kaçmak, insanı da yorar, inancı da...
    İlaveten; "Bazı din felsefeci (teozofist)leri, Afrika kökenli tarih teorisyenleri ve sezgici (gnostik) ler arasında yaygın olan görüş, sözcüğün "tanrıların kralı" olarak bilinen Antik Mısır tanrısı Amon'un (Amen) adından geldiğidir. Ancak İbranice'de Amen 'alef (א)' ile başlarken eski Mısır dilinde Amon 'yodh' harfi ile başlar (Yamen şeklinde). " diyor konuyu irdeleyen kaynaklar.
    Üst parağrafta geçen üç mahreçten, hadi "Afrika kökenli tarih teorisyenleri" geçtik "teozofist ve gnostik" ifadeleri, biz Müslümanların, asla itibar etmediği, etmemesi gereken kaynaklardır. Zira onlar, insanlığa bir din biçmekte ve onu da götürüp Mısır Osirisçiliğine dayandırmaktalar. Yani söz konusu felsefi akımların bir tek amacı bulunmakta; onlar, tüm dinleri, Osirizmin şubesi, tüm ilahları da Amon-Ra'nın bir başka lisandaki söylenişi şeklinde ifade etmekteler. Bu amaç, pek çok inanç açısından doğru. Lakin İslamiyet ve Allah hususunda asla kabul edilemez çünkü yanlış.
    Ve son olarak bir hadis: Ebu Hureyre'den naklen bir hadise göre;"(Muhammed) İmam 'âmin' dedikten sonra siz de âmin deyiniz. Çünkü bir kimse, meleklerle aynı anda 'âmin' derse, geçmiş günahlarının tümü affedilir." 
    İnşallah, tatminkar bir cevap olmuştur.
    Allah, ne muradınız varsa versin kardeşlerim! 
    Üstteki duamın ardından, gayrıihtiyari "AMİN!" dediniz değil mi?
    Peki; iç manasında "İnşallah öyle olur!" anlamını barındıran amin sözcüğü ağzınızdan çıkarken, Mısır Güneş Tanrısı AmonRa'yı mı hatırladınız? 
    Cevabınız evetse bir daha "Amin" demeyin. Yo, değilse problem yok... 
    Selam ve dualarımla...
    Teşekkür edenler (3)KağanDemir ISO-CAN SerdarTopuz_
  • b1a2s3a4rb1a2s3a4r Gönderiler: 52. Derece
    bir hafızdan edindigim bilgiye göre A (ADEM) AS. M (MUHAMMET) SVA.İ (İSA) AS.N (NUH) AS istendigi zaman bu büyük peygamberlerin hatrına istenirmiş ne kadar dogru bilemem tabi
  • SerdarTopuz_SerdarTopuz_ Gönderiler: 450Level 4
    Eylül 2016 düzenlendi
    Yazımı Ahmet hocamın anlattıkları yeterli oldu, ben duymak istediğimi duydum gibi cümlelerle değersizleştirmek istemiyorum. Ancak Ahmet hocamın düşünce ve bilgilerininde bir teşekkürden daha fazlasını hakkettiğini atlamamak arzusundayım. İmanımız gereği "ameller niyete göredir" inancı üzerinden Ahmet hocamı anladığımı düşünmekteyim.  Bu doğrultuda Ahmet hocamın yazdıkları üzerinden İslamiyetin pek çok yerden istilası gerçekleşmekte, farklı düşünce ve metotlarla müslümanlar hem İman hem inanç kavramında içleri boşaltılmak istenmekte. Bu konununda buna bir örnek olduğu aşikardır. Anlaşılması gereken amin sözcüğünün İslamiyete önceden beri gelen bir sokuşturma kelimesi olduğu değilde, bu anlamı vererek bizlerin nice nice anlamını ve nihayetinde kendini kaybettiğimiz kelimeler arasına koyma girişimi olmasıdır. Ve son olarak Ahmet hocamın duasına yüksek sesle amin inşallah olur dediğimi belirtmek isterim. Selametle
  • YAMTARYAMTAR Gönderiler: 1
    "AMON" kelimesini "RA" kelimesinden ayırmak,hem asılda kullanılışı açısından hemde yüklendiği anlam açısından bizi aydınlatacak sonuca götürmez...

    "amonra" olarak kullanılmasını da yorumladığımızda bir "yakarış ifadesi" yüklendiğini görürüz...
    ayrıca,"amonra" sözcüğü mısır kökenli ezoterik betimlemelerde "ra" nın kabul ettiği,"ra" tarafında kabul edilmiş anlamı taşır...

    sonuç olarak... ibrahimi dinlerde kullanılan "amen ve amin" ile kullanım açısından taban tabana zıttır...

    orta doğuda kullanılan amin ve secde kelimeleri mısıra değil babil-keldanilere dayanır...
    amin ve secde nin karşılığı işaretler babilde amin_iki el avuçları birbirine yapışık keskin kenar içe ve dışarı bakaçak şekilde göğüste tutmak,
    secde ise bizim namazdaki hareketimiz gibi olup sadece yüz yere yapışık eller uzanabildiği kadar ileri uzatılmış avuçlar yere yapışık şekildedir...

    amin ve secde üzerinde çok konuşulacak bir konudur ama mısırla alakası yoktur...

    "Hayatım ve (O) na olan sevgim üzerine yemin ederim ki asla başkalarının hatırı için yaşamayacağım... 
    ve de onlardan benim hatırım için yaşamalarını istemeyeceğim..." 
  • yörükyörük Gönderiler: 1283. Derece
    eski mısırda tek tanrıcılık ile çok tanrıcılık var olmuş, tek tanrı aton(aten) ile çok tanrıcılığın tanrısı amon arasında bir savaş olduğu gözüküyor sonrasında amon. isis osiris horus un gölgesinde kalıyor. firavun Amenofis(diger ismiyle Amenhotep IV) kendi ismini de Akhenaton (Aton’un hizmetkari) olarak degistiriyor, akhenatonun peygamber olabileceğini söyleyenlerde var, sonrası malum tarih tekerrür ediyor tanrı çoklanıyor.
Yorum yapmak içinOturum Açın yada Kayıt Olun .